ProbleemDe computer (of harddisk) met de database van Payroll4 is gecrashed en Payroll4 moet op opnieuw worden ge?nstalleerd (op een andere computer). De oude data moet worden hersteld, maar er is geen backup gemaakt in Payroll4 met de
Backup Wizard. Hierdoor is het niet mogelijk een backup te restoren met de
Restore Wizard.
OorzaakJe hebt in het programma aangegeven dat je GEEN backups wil hebben.
OplossingOm alsnog zelf een geldige Payroll4 backup file te cre?ren die kan worden ingelezen met de
Restore Wizard ga je als volgt te werk:
1) Maak een nieuw ZIP-bestand, bijvoorbeeld op je Desktop
2) Blader met Windows Explorer ("My Computer") naar de folder waarin Payroll4 stond ge?nstalleerd.
3) Kopieer de volgende bestanden naar het ZIP-bestand
Voor Curacao:
payroll4cur_info.mdb en
payroll4cur_xxxxxxxxxx.mdbVoor St. Maarten:
payroll4sxm_info.mdb en
payroll4sxm_xxxxxxxxxx.mdbVoor de BES:
payroll4bes_info.mdb en
payroll4bes_xxxxxxxxxx.mdb Voor Aruba:
payroll4info.mdb en
payroll4xxxxxxxxxx.mdbDe xxxxxxxxxx staat voor een willekeurig getal. Er kunnen hiervan meerdere bestanden bestaan (1 voor elk bedrijf).
N.B. De database-bestanden staan standaard in de folder "Shared Documents\ITMAN\" maar kunnen door de gebruiker tijdens de installatie in een andere folder zijn geplaatst. Zoek zo nodig met Windows Search naar de "payroll4log.txt" file.De Payroll4 backup file is hiermee gereed om te kunnen inlezen met de Restore Wizard.
Zie:
http://www.itman-nv.com/forum/index.php?topic=7 voor volledige informatie over het verplaatsen van Payroll4.