Data is verdwenen na het updaten van het programma

  • 0 Replies
  • 7485 Views
*

Support

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • 175
Data is verdwenen na het updaten van het programma
« on: August 05, 2008, 05:56:41 PM »
Probleem

Na het uitvoeren van een update is alle data verdwenen.

Oorzaak

In plaats van het uitvoeren van een update hebt je nadrukkelijk en herhaaldelijk aangegeven dat jij geen update wil doen, maar een geheel nieuwe installatie installatie wil met een nieuwe lege database in een andere folder. Natuurlijk kan  je dan niet meer bij de oude data.

Toelichting

Tijdens het uitvoeren van de installatie kan je er voor kiezen een bestaande installatie te updaten (aanbevolen) of om een geheel nieuwe installatie te doen.



Als je een bestaande installatie wil updaten hoeft je alleen maar op "Volgende" te klikken.

Echter, door het selecteren van "Maak een nieuwe installatie" heb je er voor gekozen om NIET te updaten.
 
Door vervolgens op "Bladeren" te klikken heb je een nieuw folder geselecteerd voor de geheel nieuwe installatie.

Met deze dubbele beveiliging is het uitgesloten dat per ongelijk de verkeerde keuze wordt gemaakt.

Oplossing

Als je achteraf toch geen geheel nieuwe installatie wilde hebben en liever met de bestaande loonadministratie wil blijven werken, ga je als volgt te werk:

1) Zoek in welke folder het programma oorspronkelijk was ge?nstalleerd (Bijvoorbeeld door in Windows te zoeken naar de file: payroll4log.txt)
2) Blader met Windows Explorer naar de oorspronkelijke folder.
3) Run "workstation-setup.exe"
« Last Edit: May 11, 2016, 04:33:21 AM by Support »