Je wil het programma verplaatsten

  • 0 Replies
  • 53730 Views
*

Support

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • 177
Je wil het programma verplaatsten
« on: November 13, 2006, 12:23:02 PM »
Probleem

Je moet het programma verplaatsen of opnieuw installeren.

Oorzaak

1) Je hebt een nieuwe computer
2) De harddisk is vervangen of opnieuw geformatteerd
3) Het programma moet verplaatst worden naar een shared netwerk locatie voor multiuser gebruik.

Oplossing

Om een nieuwe kopie van het programma te installeren ga je als volgt te werk:

STAP1:Maak op de oude kopie van het programma een backup van de data met behulp van de Backup Wizard.

1.1. Start de oude kopie van het programma.
1.2. Klik op Backup om de Backup Wizard te openen en klik op Volgende.
1.3. Pas eventueel de selectie aan en klik op Volgende.
1.4. Selecteer een bestemming voor de backup. Bijvoorbeeld een USB Memory Stick.
1.5. Klik op Volgende om de backup te maken.

Als je geen toegang meer hebt tot het programma kan je altijd gebruik maken van je laatste automatische backup. Je vindt deze in de (cloud) drive die jij hebt ingesteld in de Backup Wizard. Doorgaans is dat OneDrive, DropBox, of GoogleDrive.

Is de oude computer gecrached en heb je geen Payroll4 backup file? Klik hier.


STAP2:Installeer de nieuwe kopie van het programma met het installatieprogramma.

2.1. Download en run het juiste programma voor jouw eiland via de website: Download

2.2. Selecteer een taal en klik op Next.
 
Het is noodzakelijk dat je in Windows de rechten heeft om software te kunnen installeren en dat je alle rechten hebt voor de database-folder.

2.3. Het programma geeft aan waar de databestanden ge?nstalleerd worden. Klik op Volgende. Klik op Bladeren om een andere bestemming te selecteren, bijvoorbeeld een shared folder op een local area netwerk.

2.4. Klik op Installeren.
2.5. Klik op Klaar en het programma wordt gestart.


Installatie op een netwerk? Klik hier.

STAP3:Restore de backup op de nieuwe kopie van het programma met behulp van de Restore Wizard.

3.1. Klik op Bedrijfsgegevens & Opties.

Sluit de "Wizard bedrijf toevoegen" wanneer deze verschijnt.

3.2. Klik op Restore om de Restore Wizard te starten en klik op Volgende.
3.3. Klik op Zoek en selecteer het backup-bestand (op de USB stick).
3.4. Klik op Volgende.
3.5. De bedrijven die die worden hersteld zijn geselecteerd (Payroll4).
3.6. Klik op Volgende om de backup te herstellen.


STAP4:Vraag een nieuw registratienummer aan met de Registratie Wizard. Hier zijn geen kosten aan.

4.1. Klik in het menu op Registreer Nu.
4.2. Klik op Registreer nu.
4.3. Klik op Ik Accepteer nadat u de licentieovereenkomst heeft gelezen.

Nadat je deze nieuwe kopie van het programma hebt geregistreerd EN je een nieuw registratienummer hebt terug ontvangen, vul dan het nieuwe registratienummer hier in.

4.4. Klik op Volgende.
4.5. Vul je gegevens zo volledig mogelijk in en klik op Volgende.
4.6. Klik op de link Klik hier om via het Internet te registreren
4.6. Selecteer als betaalmethode Herregistratie en klik op Verzenden.
4.7. Nadat we je herregistratie hebben ontvangen krijgt je gratis een nieuw registratie-nummer die je daarna kan invoeren. Het oude registratienummer wordt ongeldig.

« Last Edit: September 14, 2022, 10:23:34 AM by Support »